Subject: FW: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Jul 2025 11:19:52 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 1, 2025 11:07 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks

Tere

Projekti on korrigeeritud vastavalt tähelepanekutele ning on leitav
lingilt
<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/Er75WLQKC8hChmSgMwyPAIQB2D6aCL
D1btlMf9kJ5BY5nw?e=xWNEXs>  Põhiprojekt
Sinisega on lisatud vastused eelmisele kirjale.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 17, 2025 10:10 AM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks

Tere.

Esitan esialgsed tähelepanekud:

*	Jääb selgusetuks, millest teeprojekti koostamisel on lähtutud.
Asendiplaanile on kantud mitmed planeeringud või projektid (sinise
värviga, tingmärk „naaberprojekt“), mille koostamise menetlusse TRAM-i ei
ole kaasatud, mistõttu puudus meil  võimalus seisukohti esitada (olime
kaasatud Mõisavahe tee 2 DP menetlusse). Palun lisada seletuskirja ja
joonistele konkreetsete detailplaneeringute/projektide viited ja selgitus,
kuidas joonisele kantud planeeringutest/projektidest  tuleneva lisanduva
liiklussagedusega arvestatakse. Lisada selgitus, milline on praegu
Mõisavahe tee liiklussagedus ja milline on perspektiivne liiklussagedus
(arvestades kõikide lisanduvate arendusaladega, mis on joonisel tähistatud
„naaberprojekt“). Tuua välja lisanduv liiklussagedus ja -koosseis
detailplaneeringute kaupa. Hinnata perspektiivset jalakäijate hulka (et
saaksite hinnata riigitee ületusel valgustamise vajadust).

Kuna Mõisavahe tee liitub riigiteega 11424, on oluline välja selgitada,
milline on Mõisavahe tee olemasolev ja planeeringutest/projektidest
lisanduv liiklussagedus. Sealhulgas vajab hindamist, milline on riigiteelt
11424 Mõisavahe teele vasakpöörde osakaal. Välistada tuleb pöördeliikluse
takistav mõju põhimaanteele 11 Tallinna ringtee. Ristmiku lahendust ei saa
käsitlemata jätta, sest planeeringutega kaasneb liiklussageduse oluline
kasv, vajalik on tervikvaade.  Riigitee ja Mõisavahe tee ristmiku lahendus
peab tuginema liiklussageduse analüüsile (vajadusel ristmiku geomeetriat
korrigeerida. Juhul kui ristmikku on vaja ümber ehitada, selgub koostöös
vallaga, millise arendaja kohustuseks see jääb). Teeprojekt on koostatud
kohaliku omavalitsuse tellimusel, lähtudes tellija esitatud tehnilisest
lähteülesandest. Tegemist on olemasoleva amortiseerunud kruuskattega tee
rekonstrueerimisega asfaltkattega teeks, mille eesmärk on olemasoleva
ühenduse parendamine. Projekti raames ei olnud ette nähtud uue tee või
piirkonna liiklusvõrgu lahendamist, vaid olemasoleva Mõisavahe tee
rekonstrueerimist.

Tellija tehniline kirjeldus näeb ette:

„Projekteerida valgustatud 6 m laiune asfaltkattega sõidutee kandevõimega
36 tonni ning jalg- ja jalgrattatee. [...] Projekteerimisel arvestada
planeeringus ette nähtud teedega. Täiendavat liiklusanalüüsi või
koormusprognoosi lähteülesanne ei sisalda.“

Töö lähteülesande kohaselt ei olnud Tellija määranud vajadust teostada
liiklussageduse uuringut ega prognoosi. Töö keskendus teekatte
parendamisele, olemasoleva tee geomeetria osalisele korrigeerimisele ning
jalgratta- ja jalgteede lisamisele olemasoleva tee koridori piires.

Liiklussageduse analüüs  ei ole kohustuslik olemasoleva tee remonttööde
puhul, kui liiklusfunktsioon ei muutu ja uusi vooge ei lisandu
prognoositavalt suures mahus. Kuna projekt ei hõlmanud ei tee funktsiooni
muutust ega uut arenduspiirkonda siduvat skeemi, ei ole liiklusuuring
olnud antud juhul projekteerimisnormide järgi kohustuslik.

*	Lisada riigitee olemasolev vertikaalplaneering (eraldi
tingmärgiga). Lisatud
*	Jalgratta- ja jalgtee all puudub kraaviga ristumisel truup,
lisada. Olemasolev riigitee äärne kraav peab säilima. Lisatud truup

*	Teeületuskoha asukoht bussipeatuse eest ei ole liiklusohutuse
kaalutlustel parim lahendus. Samuti tuleks lahendada jalakäijate
juurdepääs bussipeatusesse. Jalgtee on viidud kokku Jälgimäe tee jalgteega
loogilisimas kohas. Mujale me teeületust ette ei näe ja bussipeatusega
ühendamine pole Mõisavahe tee rekonstrueerimisprojekti osa.
*	Selgusetuks jääb, mis on valgustuse asendiplaanil sinine MP1
riigitee 11424 alusel maal, tingmärk puudub. Selgitamist vajab, kas
valgustuse  projekt on TRAM-ga eraldi kooskõlastatud. Valgustuse projekti
ei ole eraldi edastatud valgustuse osakonda kooskõlastamiseks, kuna
Mõisavahe tee valgustuse projekt ei puuduta TRAMi.
*	Koostada isikliku kasutusõiguse IKÕ plaan jalgratta- ja jalgtee
rajamiseks riigitee alusele maaüksusele 11340 Tallinn-Saku-Laagri tee
(71801:001:0881). „Riigivara kasutamiseks andmise juhend“ leitav
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf Lisatud eraldi IKÕ kausta
*	Palun kajastada riigiteega ristuvad olemasolevad  tehnovõrgud
(sidekaabel) tingmärkides sama värviga nagu asendiplaanil. Lisatud

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 19, 2025 3:14 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks

Tere

Suhtlesime Saku Vallavalitsusega ning käesoleva Mõisavahe tee projektiga
ei lahendata riigitee ja Mõisavahe tee ristmikku sellises mahus. Ussiaugu
DP on algatatud, aga millal ja kas sellega edasi minnakse, seda ei tea.
Kui Ussiaugu DP koostaja soovib sellega edasi liikuda, siis menetletakse
ristmikku eraldi vastavalt liiklusuuringute tulemustele.

Hetkel soovime Transpordiameti kooskõlastust projekteeritud lahendusele.
Algses kirjas PÕHIPROJEKTI link on kättesaadav.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 31, 2025 10:14 AM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks

Tere.

Pöördusite Transpordiameti poole arvamuse saamiseks Mõisavahe tee
projektile.

Märgime, et Saku vald on algatanud detailplaneeringu Saku valla Jälgimäe
küla Ussiaugu, Mõisavahe tee 1 ja Linnumäe maaüksustel ja lähialal, mille
mahus on riigitee 11424 Jälgimäe tee ja Mõisavahe tee ristmiku ala.

Transpordiamet on andud detailplaneeringu koostamiseks omapoolsed
seisukohad 08.01.2024 kirjaga nr 7.2-3/24/25615-2 (manuses).

Planeeringu koostamise üks ülesannetest on muuhulgas riigitee  nr 11424
Jälgimäe tee ja Mõisavahe tee ristmiku  ümberehituse kavandamine kasvava
ja planeeringualalt lähtuva liiklussageduse vastuvõtmiseks. Planeeringu
mahus on vajadus hinnata arendustega kaasnevat liiklussageduse kasvu ja
liikluskoosseisu ning analüüsida lisanduva liikluse mõju riigitee
ristumiskoha läbilaskevõimele (TRAM kiri p 2).

Planeeringu menetluse käigus ei ole esitatud planeeringut
Transpordiametile kooskõlastamiseks, mistõttu meil puudub info kavandatava
ristmiku lahendusest.

Oleme seisukohal, et riigitee ja Mõisavahe tee ristmiku lahenduse
koostamiseks on vajalik koostada liiklusuuring, mille mahus teostatakse
ristmiku läbilaskvuse kontrollarvutus tipptundidel arvestades nii
olemasoleva kui kõikidest arendustest lisanduva prognoositava
perspektiivse (20 aastat) liiklussagedusega (TRAM kiri p 2).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 26, 2025 6:57 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Saku vald, Mõisavahe tee projekt arvamuse saamiseks

Tere

Oleme projekteerimas Saku vallas, Jälgimäe külas, Mõisavahe teel
valgustatud sõidu- ja kergliiklusteed. Projekteeritav objekt ristub
kõrvalteega nr 11424. Sellega seoses saadame teile arvamuse saamiseks
projekti.

Projekti saab alla laadida lingilt:

<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/Er75WLQKC8hChmSgMwyPAIQB2D6aCL
D1btlMf9kJ5BY5nw?e=LKUBce>  Põhiprojekt

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.